Acon söker personal till tre (3) tjänster - Är du vår nästa Aconaut?

Acon söker personal till tre (3) tjänster - Är du vår nästa Aconaut?

 

Acon söker en Service Desk Technician, Teknisk Kundansvarig och Service Manager

 

Kort om tjänsten som Service Desk Technician

Arbetsuppgifter

Till Service Desk kan användarna vända sig med alla IT-relaterade frågor, incidenter och beställningar. Din uppgift är att se till att kunden är nöjd. Detta innebär oftast att du löser situationen som uppstått eller agerar professionellt mot kunden och skickar vidare ärendet. Det finns rutiner och tydliga riktlinjer för hur du löser de olika situationerna.

Acon levererar rätt IT med maximalt värde till sina kunder. Detta innebär bland annat att du inte arbetar utifrån krav på att ett ärende inte får ta för lång tid. Självklart arbetar du effektivt men det viktigaste är att kundens situation löser sig.

Du arbetar dagligen i Acons ramverk för ärendehantering, ITSM. Där rapporterar du incidenter, förfrågningar, beställningar och annan administration.

Vanliga uppgifter du gör i vardagen:
• Svara på allmänna IT-frågor
• Ta emot och hantera beställningar
• Felsöka PC eller MAC
• Felsöka skrivare, kassasystem, tablets.
• Hantera Exchange och Active Directory

De svårare ärendena skickar du vidare till en annan linje inom Service Desk. En del av supporten förs också mot engelsktalande kunder.

Vi söker dig som

Har grundläggande teknisk kunskap inom hårdvara och mjukvara. Du bör ha kunskap i Microsofts standardprodukter och det är meriterande om du har erfarenhet av Apples produkter. Körkort är ett krav. I arbetet behöver du kunna kommunicera tydligt i tal och skrift på både svenska och engelska.

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen. Vi har valt ut egenskaper som är viktiga för uppdraget: Vi ser att du är tydlig och professionell i din kommunikation med Acons kunder. Du är stabil och noggrann i ditt arbete och strävar efter att bli bättre. Vidare ser vi att du har ett tekniskt intresse för att du skall trivas i rollen som Service Desk technician.

Läs mer här och skicka in din ansökan: http://www.professionalsnord.se/jobb/?jaid=1144

 

Kort om tjänsten som Teknisk Kundansvarig

Arbetsuppgifter

I grund och botten handlar din roll om att Acon är mogen att ta in fler kunder och samarbetspartners. Vi har musklerna för att göra det och vi tror att du tycker det känns inspirerande. Det kan också kallas försäljning. Du ansvarar för att hitta, bearbeta och följa upp potentiella kunder och samarbeten. Väl i kontakt med andra företag är det din uppgift att ge råd och hitta tekniska lösningar som passar just dem.

I din roll som teknisk kundansvarig har du Acons försäljningschef som initialt stöd där vi ser att du tar stort ansvar för hela processen. Det innebär att du förväntas sköta dialogen med kunderna självständigt från start till mål. Du kommer också delta i marknadsaktiviteter och säljkampanjer inom de IT-lösningar som Acon erbjuder.

Då Acon är ett företag i stark tillväxt kommer du ha möjlighet att vara med och påverka. Hos Acon är alla medarbetares idéer uppskattade och du är välkommen att klampa direkt in till chefens kontor med dina nya snilleblixtar!

Konkret kan dina arbetsuppgifter innebära:
• Identifiera kundbehov och genomföra behovsanalyser
• Skapa och presentera offerter
• Genomföra dialog och förhandling med kund
• Skriva avtal och följa upp leveransen.
• Följa upp befintliga kunder

Acon satsar på sina medarbetare och du kommer också få en hel del internutbildningar och en tydlig Onboarding så du lär känna dina medarbetare och vad de kan hjälpa dig med.

Vi söker dig som

har arbetat i en teknisk roll sedan tidigare vilket är meriterande men inte ett krav för tjänsten då ditt IT-intresse är av största vikt för att skapa förtroende hos kunder och kunna skräddarsy deras lösningar. Svenska språket är ett krav i arbetet.

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen och därför kommer vi lägga stor vikt vid det. Vi ser att du är engagerad och har en egen motor, självständig med andra ord. Du får gärna vara ärlig och våga ställa jobbiga frågor till kunder, det lönar sig i längden.

Läs mer här och skicka in din ansökan: http://www.professionalsnord.se/jobb/?jaid=1149

 

Kort om tjänsten som Service Manager

 

Arbetsuppgifter

Som Service Manager är det din uppgift att ta hand om Acons befintliga kunder, man kan säga att det är en Key Account roll, där du har stenkoll på kundens läge idag och var de är på väg. Du ingår i ett team med en tekniskt ansvarig och tillsammans sköter ni den primära kontakten med kunden medan vår Service Desk tar hand om användarna. Du bevakar att den överenskomna servicenivån ligger rätt och att kunden får rätt IT till maximalt värde.

Din kontakt med kunden sker oftast med deras egna IT-ansvarige och du genomför regelbundna avstämningar och diskussioner med denne för att se över förändringar, återkommande incidenter, teknisk status och Best Practice.

Din roll innefattar även ett ekonomiskt ansvar där du säkerställer att samarbetet med kunden är lönsamt och att kunden får kännedom och erbjuds Acons lösningar och tjänster. Du förväntas ligga i framkant och ge råd och hitta tekniska lösningar som passar just dem. Hantering av reklamation eller tvist hamnar också under ditt ansvar.

Konkret kan dina arbetsuppgifter innebära:
• Regelbundna avstämningar med kund, via telefon, videokonferens eller fysiska möten
• Analysera och ge förslag på tekniska förbättringar hos kund
• Förnya och sälja in avtal
• Sammanställa och rapportera ärenden för kund
• Regelbunden kontakt med kund vad gäller stöd, reklamation och utveckling

Acon satsar på sina medarbetare och du kommer också få en hel del internutbildningar och en tydlig Onboarding så du lär känna dina medarbetare och vad de kan hjälpa dig med.

Vi söker dig som

Har IT-intresse vilket är av största vikt för att skapa förtroende hos kunder samt för att kunna skräddarsy lösningar för kundens verksamhet. Det är meriterande om du arbetat i en teknisk roll sedan tidigare, men inte ett krav för tjänsten. Det är även meriterande om du har erfarenhet ifrån butiksbranschen då många av Acons kunder är verksamma där. Svenska språket är ett krav i din kommunikation med medarbetare och kunder.

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen och därför kommer vi lägga stor vikt vid det. Vi ser att du är engagerad och har en egen motor, självständig med andra ord. Du får gärna vara ärlig och våga ställa utmanande frågor till kunder, det lönar sig i längden.

Läs mer här och skicka in din ansökan: http://www.professionalsnord.se/jobb/?jaid=1157

Nästa artikel Lekia tecknar avtal på ny serverplattform Dedikerad och Virtuell

Kunskapsbank

Virtualisering

Hyper-konvergerat

Är traditionella SAN på väg bort till fördel för mindre komplexitet, flexibilitet och högre säkerhet som hyperkonvergerad infrastruktur medför? I detta Acon Paper tittar vi närmare på Hyperkonvergerad hårdvara tillsammans med Microsoft Storage Spaces Direct.

Säkerhet

GDPR - Ny lag

General Data Protection Regulation, eller Dataskyddsförordningen som den heter på svenska, är en ny EU-lag som ersätter Personuppgiftslagen (PUL) 2017-05-25. I detta Acon Paper berättar vi vad det innebär?

MOLNTJÄNSTER

Vad är ett Moln?

Moln, är inte det vattenånga? Läs mer i detta Acon Paper om molnet som public, private eller hybrid och vad som skiljer dem åt.

SÄKERHET

Enkelt & säkert lösenord

Ta del av hur man kan skapa ett lösenord som både är enkelt att komma ihåg och samtidigt säkert

Certifierade och behöriga

Vi är certifierad partner till flera av de stora leverantörerna. En extra trygghet som garanterar bästa möjliga stöd för dig.

Registrera dig för vårt nyhetsbrev och få nya branschinsikter.

Acon.se använder sig av cookies

Vi använder oss av cookies för att förbättra upplevelsen på vår webbsida. En cookie är en datafil som lagras av webbsidor i syfte att göra användningen av en webbsida snabbare. En cookie är inte skadlig för din dator.

Ok