Ikon AconWay

AconWay

Vi tar fullt ansvar för all din IT – från support, analys till den dagliga driften och rådgivning.

IT-avtal med full service till fastpris

IT är inte teknik utan snarare en förutsättning för konkurrenskraft. Men IT:n måste förstås fungera. 

Detta blir verklighet med AconWay, där hela din IT-avdelning outsourcas till oss. Med andra ord får du tillgång processer, resurser och förmågor i världsklass som i regel bara återfinns hos de största företagen.

Resultatet: fullt fokus på din kärnverksamhet samtidigt som din verksamhet blir produktivare, kostnadseffektivare och minskar beroendet av enskilda personer – men enklare får tillgång till ny teknik och expertis.

"Genom AconWay blir Acon Espresso House helhetsleverantör i alla IT supportfrågor både för hård- och mjukvara, servrar, datorer, kassasystem för att nämna några. Vi gillar även att AconWay är ett fastpriskoncept där vi betalar en fast summa per månad för varje dator, kassapunkt och server vilket gör det enkelt för oss att budgetera."

Oskar Röös IT Chef Espresso House

 

"Det som var en helt avgörande punkt vid val av helhetsleverantör  är Acons affärsmodellen som ger dem incitament att proaktivt hjälpa oss att skapa en fungerande IT-miljö med så få störningar som möjligt så är AconWay ett helhetskoncept som passar oss."

Tommy Bergström Ekonomichef Granit Funktion & Förvaring

 

 

Så funkar det

AconWay levereras enligt ITIL som är det mest erkända ramverket för att tillhandahålla IT-tjänster. 

Kompletterat med egenutvecklade processer, till exempel best practice där vi leder standardisering och utveckling av dina IT-funktioner. Vi validerar din IT kontinuerligt och förslår förändringar för att du alltid ska ha den bästa lösningen. 

AconWay levereras genom fyra huvudområden: 

Drift & Underhåll

Grundläggande funktioner och dagligt underhållsarbete: antivirus, spamfilter, kontroll av backup, dokumentation, övervakning etc.

Teknik & Applikation
Genom en dedikerad teknikansvarig drivs det proaktiva arbetet i form av underhåll av applikationer och tekniskutrustning, best practice-validering, larm och problemhantering och eskalerade incidenter.

Tjänstehantering
En dedikerad Service Manager håller regelbundna samverkansmöten där periodens ärenden behandlas och förbättringsförslag presenteras. Service Manager är också din kontaktperson i strategiska frågor och rådgivning samt den som hjälper dig att samordna andra IT-relaterade leverantörer.

Support

Vår serviceavdelning är Single Point Of Contact för alla användare i IT-relaterade ärenden. Här får du hjälp med incidenter, tjänsteförfrågan och svar på hur-gör-jag-frågor. Vi utför support via telefon, e-post och på plats. Vi hanterar eventuell eskalering till dina andra IT-leverantörer, exempelvis internetleverantör och affärssystemsleverantör.

Kontakt

Vill du veta mer, tveka inte att kontakta oss!

Telefon: 0950-277 50
E-post: sales@acon.se

Kunskapsbank

MOLNTJÄNSTER

Vad är ett Moln?

Moln, är inte det vattenånga? Läs mer i detta Acon Paper om molnet som public, private eller hybrid och vad som skiljer dem åt.

SÄKERHET

Enkelt & säkert lösenord

Ta del av hur man kan skapa ett lösenord som både är enkelt att komma ihåg och samtidigt säkert

Outsourcing

Outsourcad IT-avdelning

I detta Acon Paper tittar vi närmare på trenden med Outsourcad IT-avdelning och drivkrafterna bakom det.

Säkerhet

Det mjuka hotet - Ransomware

Fysisk säkerhet och brandväggar i all ära men stora hotet är mjukt. I detta Acon Paper tittar vi närmare på vad Ransomware och hur man skyddar sig mot det.

Certifierade och behöriga

Vi är certifierad partner till flera av de stora leverantörerna. En extra trygghet som garanterar bästa möjliga stöd för dig.

Registrera dig för vårt nyhetsbrev och få nya branschinsikter.

Acon.se använder sig av cookies

Vi använder oss av cookies för att förbättra upplevelsen på vår webbsida. En cookie är en datafil som lagras av webbsidor i syfte att göra användningen av en webbsida snabbare. En cookie är inte skadlig för din dator.

Ok