Acon fortsätter att stärka sitt team - nu med en Senior Service Manager

Maria Grönlund Persson

Mara Grönlund Persson tillträder sin tjänst på Acon efter sommaren. Hon kommer närmast från Hi5 där hennes uppdrag har varit att förvalta kunder inom offentlig sektor. Hon har mångårig erfarenhet inom strategisk försäljning inom branschen och en väl etablerad förmåga att bygga långsiktiga relationer.

Maria har redan påbörjat sin onboarding på Acon och har under veckan fått större inblick i affärssystem och möjlighet att föra dialog med Acons större kunder.

 

- Det är roligt att vara på plats. Den tillväxtresa som företaget har gjort är riktigt bra, och den framtidsvision som finns känns otroligt spännande att få bli en del av, säger Maria Grönlund Persson.

 

När Maria tillträder sin tjänst efter sommaren kommer hon att ansvara för Acons nyckelkunder där uppdraget är att säkerställa en god service, bygga relationer med kunder och andra viktiga samarbetspartners på Acon.

 

Rekryteringen av Maria Grönlund Persson innebär att Acon stärker upp sitt team med Service Managers ytterligare med en resurs som inte bara har mångårig erfarenhet i att utveckla kunders befintliga IT-miljöer och lösningar utan också en mycket god förmåga att identifiera nya affärsmöjligheter.

 

- Att få in den kompetens, personlighet och erfarenhet som Maria tar med sig är fantastiskt kul för oss. Hon har redan börjat sätta sig in i kunders miljöer och våra interna processer med stor nyfikenhet och driv. Jag är säker på att Maria kommer tillföra en ny dimension till vårt team med kundansvariga, likväl som övriga team, för att vi ska fortsätta vår tillväxtresa och effektivisera vår organisation ytterligare, säger Kristofer Lindström, Head of Service Management.  

 

Acon grundades 2001 och har idag 55 medarbetare fördelade på kontoren i Lycksele, Umeå och Stockholm. Ett av Acons mål är att fortsätta växa och utvecklas. Genom rekryteringen av Maria Grönlund Persson har Acon utökat sin kompetens inom försäljning och service ytterligare. 

Nästa artikel Specialistkompetens inom systemintegrationer med Jenny Brännlund i spetsen som teamchef

Kunskapsbank

bakgrund ap
OUTSOURCING

Transformera intern IT

Vad kan vara utmaningar i den interna IT:n och hur kan ni övervinna dem för att transformera er interna IT till en beställarorganisation som är proaktiva för framtidens behov.

bakgrund ap
OUTSOURCING

Att tänka på inför

Att ett annat företag ska vara er IT-avdelning kan kännas både tryggt och skrämmande.

bakgrund ap
Säkerhet

Internet of Things

Senaste åren har det dykt upp fler och fler Internet-kopplade teknikprylar. Men hur säkra är dessa egentligen och hur kan du åtgärda det?

bakgrund ap
Outsourcing

Nyttan med ITIL processtyrning

Vad är ITIL och varför är det viktigt att jobba med processtyrning inom IT? Här får du en snabbkurs inom ITIL och den nytta det för med sig i det vardagliga arbetet – både för dig som kund och för oss som leverantör.

Certifierade och behöriga

Vi är certifierad partner till flera av de stora leverantörerna. En extra trygghet som garanterar bästa möjliga stöd för dig.

ms cisco dell

Registrera dig för vårt nyhetsbrev och få nya branschinsikter.

Acon.se använder sig av cookies

Vi använder oss av cookies för att förbättra upplevelsen på vår webbsida. En cookie är en datafil som lagras av webbsidor i syfte att göra användningen av en webbsida snabbare. En cookie är inte skadlig för din dator.

Ok