Administratör till drivet IT-bolag

acon-logo

Vill du arbeta som Administrativ assistent på ett kul och utvecklande företag som har kunden i fokus? Ansök senast 1 november

På Acon arbetar människor som är roliga, kompetenta och engagerade. Vi har höga ambitioner att nå den absoluta toppen av IT-leverantörer vi hoppas att du vill vara med på resan!

Vi arbetar för att ha kul och utvecklas men vi är också riktigt duktiga på det vi gör och håller en hög servicenivå. Det är Acons signum att måna om kunderna och föreslå/återkoppla snabbt med bra lösningar på kundernas beställningar eller frågor.

Vi jobbar ständigt för att hitta medarbetarens drivkrafter och har en tydlig strategi för att utveckla medarbetarna inom tekniken men även som människor. Vi lever för Mästerskap, Mening och Självstyre! Acon ger dig mandat att påverka vad och hur arbetet ska göras i vardagen samt driva utvecklingen inom ditt ansvarsområde.

Detta sammantaget med att vi har roligt och känner kamratskap ger oss mening i våra uppdrag.

Acon har idag 50 anställda på kontor i Lycksele, Umeå och Stockholm. Någonstans i vildmarken ligger vårt datacenter som är ett Europas säkraste.

 

Information om tjänsten

Vi erbjuder dig att arbeta i vårt administrativa team där ni tillsammans utgör en stödresurs för hela vår verksamhet (både externt mot våra kunder och internt) med allt från beställningar till administrativ service.

Du kommer att vara teamets representant på vårt kontor i Umeå då resten av teamet finns stationerade i Lycksele, men du har handledning av Administrativ samordnare och stöd av teamet via intern chatt för att lösa problem tillsammans och veckomöten via webbverktyg så det betyder inte att du är ensam.

Uppgifterna innebär lite mer konkret:

  • Vara lageransvarig i Umeå
  • Hantera godsmottagning och utföra inleveranser
  • Hantera utleveranser
  • Inventera lagersaldot
  • Administrativa uppgifter
  • Bistå ledare/team på Acon med uppdrag
  • Hantera uppdrag från Administrativ samordnare
  • Vara behjälplig med de arbetsuppgifter som är lämpliga att utföra som posthantering och andra kontorssysslor på uppdrag av kontorsansvarig.
  • Beställa produkter

 

Vi söker en assistent som:

Delar Acons kärnvärden: Ärlighet, Engagemang, Kvalitet och Ansvar.

Du behöver ha goda kunskaper i svenska samt vara noggrann med stort ordningssinne och gilla teknik eftersom vi arbetar digitalt och drivs av att hitta nya lösningar och automatiseringar.

Eftersom du blir teamets representant på vårt kontor i Umeå behöver du vara självgående, kunna ta instruktioner och ha eget driv.

Acon har kunder som är etablerade i andra länder så samtal på engelska är en del av vardagen.

Erfarenhet som administratör är meriterande men det är inget krav.

 

Anställning

Dina arbetstider innefattar normalt dagtid. Vi har flexibel arbetstid.

Anställningsform: 50 % till att börja med. Acon tillämpar normalt provanställning.

Lön: Individuell lönesättning

Förmåner: Vi har bra förmåner – fråga oss när vi träffas

Tillträde: Enligt överenskommelse.

Arbetslivserfarenhet: Ingen arbetslivserfarenhet krävs

Utbildning: Gymnasial utbildning (Krav)

Språk: Svenska (Krav), Engelska (Krav)

Körkort:

Lönetyp: Fast månads- vecko- eller timlön

 

Kontaktpersoner

Johan Bålhammar
VD/CEO
johan.balhammar@acon.se
0950-27714

Linnea Eriksson
Administrativ samordnare
linnea.eriksson@acon.se
0950-27706

 

Mejla din ansökan till jobb@acon.se

Ansök senast 1 november, ange referens Administrativ assistent i din ansökan

Läs mer om tjänsten på Arbetsförmedlingen

Nästa artikel Acon certifierade enligt ISO/IEC 27001

Kunskapsbank

bakgrund ap
OUTSOURCING

Transformera intern IT

Vad kan vara utmaningar i den interna IT:n och hur kan ni övervinna dem för att transformera er interna IT till en beställarorganisation som är proaktiva för framtidens behov.

bakgrund ap
OUTSOURCING

Att tänka på inför

Att ett annat företag ska vara er IT-avdelning kan kännas både tryggt och skrämmande.

bakgrund ap
Säkerhet

Internet of Things

Senaste åren har det dykt upp fler och fler Internet-kopplade teknikprylar. Men hur säkra är dessa egentligen och hur kan du åtgärda det?

bakgrund ap
Outsourcing

Nyttan med ITIL processtyrning

Vad är ITIL och varför är det viktigt att jobba med processtyrning inom IT? Här får du en snabbkurs inom ITIL och den nytta det för med sig i det vardagliga arbetet – både för dig som kund och för oss som leverantör.

Certifierade och behöriga

Vi är certifierad partner till flera av de stora leverantörerna. En extra trygghet som garanterar bästa möjliga stöd för dig.

ms cisco dell

Registrera dig för vårt nyhetsbrev och få nya branschinsikter.

Acon.se använder sig av cookies

Vi använder oss av cookies för att förbättra upplevelsen på vår webbsida. En cookie är en datafil som lagras av webbsidor i syfte att göra användningen av en webbsida snabbare. En cookie är inte skadlig för din dator.

Ok