Är du vår nästa Service Manager?

acon-logo

Är du serviceinriktad och sätter alltid kunden i fokus? Då kan rollen som Service Manager vara något för dig. Som kundansvarig är det din uppgift att ta hand om Acons befintliga eller nya kunder genom att vara länken mellan tekniker och kund.

Om dig

Har hög servicenivå, tekniskt och affärsmässigt intresse, vilket är av största vikt för att skapa förtroende hos kunder och kunna se helheten i vad som skapar värde för kunden. Det är ett krav att du har erfarenhet av att jobbat mot större kunder och haft liknande ansvar sedan tidigare, som att leda och motivera investeringar eller nya tekniker inför beslutsfattare. Det är även meriterande om du har erfarenhet ifrån butiksbranschen där många av Acons kunder är verksamma. Det är även meriterande om du har kunskaper inom ITIL, ISO 20000 eller ISO 27000. Det är en bonus om du har ett eget etablerat nätverk från IT-marknaden mot butikskedjor eller medelstora företag som behöver en outsourcad IT-avdelning.

Vi ser att du är drivs av hög kundnöjdhet och leveransprecision. Vi söker dig som är tydlig, stabil, noggrann och tar stort eget ansvar. Vi vill att du drivs av att se förbättringar i ditt vardagsarbete och mot kund. Du är bra på att samarbeta, är flexibel, stresstålig och har förmågan att se helhetsperspektiv. Stor vikt läggs vid den personliga lämpligheten.
Du delar Acons kärnvärden: Ärlighet, Engagemang, Kvalitet och Ansvar.

Din profil

MERITERANDE

Utbildning
Eftergymnasial utbildning två år eller längre.

Kompetenser:

  • Försäljningsvana, uppsökande försäljning företag
  • ITIL Foundation
  • Kundanalys
  • IT-konsultuppdrag, erfarenhet
  • Datakommunikation

Arbetslivserfarenhet

  • IT-strateg:5 års erfarenhet eller mer

KRAV

Språk:

Engelska och Svensak

Körkort:

B

 

Dina arbetsuppgifter

Är du serviceinriktad och sätter alltid kunden i fokus?

Som Service Manager är det din uppgift att ta hand om Acons befintliga eller nya kunder, vilket kan vara företag i miljardklassen. Du har stenkoll på kundens läge idag och var de är på väg. Du ingår i ett team med andra Service Managers där ni hjälper varandra att utveckla kunderna och vår leverans. Du tillsammans med tekniskt ansvarig för kunden bildar kundteamet och tillsammans sköter ni den primära kontakten med kunden. Du bevakar vår leverans dagligen – vi kallar det vardagskoll.

Din kontakt med kunden sker med utsedd kontaktperson och du hjälper kunden tillsammans med tekniskt ansvarig att utveckla deras IT på strategisk nivå.

Din roll innefattar även ett ekonomiskt ansvar där du säkerställer att kunden är lönsam och håller kunden informerad om Acons eller 3:e parts lösningar och tjänster som skapar högt värde. Ditt ansvar är även att sköta åter, mer och nyförsäljning på kunden genom nya funktioner, tjänster och produkter. SLA uppfyllnad eller tvist hamnar också under ditt ansvar.

Acon levererar rätt IT med maximalt värde till sina kunder och vi jobbar som partners tillsammans med våra kunder. 

Vanliga uppgifter du gör i vardagen:
• Regelbundna avstämningar med kund, via telefon, videokonferens eller fysiska möten
• Rådgivning av kunden så att de genom IT får en positiv affärs och teknisk utveckling med befintliga, nya tjänster och produkter.
• Vardagskoll – Överblick och koll på att kundens ärenden hanteras enligt förvänta internt och mot 3:e part.
• Analysera och ge förslag på tekniska förbättringar hos kund
• Förnya och sälja in nya avtal, tjänster och produkter.
• Sammanställa och rapportera ärenden för kund och analysera förbättringmöjligheter.
• Regelbunden kontakt med kund vad gäller stöd, reklamation och utveckling
• Påvisa inom vilka områden Acon tillför och tillfört värde för kunden.

Övrigt

Anställningsvillkor

Lön: Individuell lönesättning tillämpas.
Anställningsform: Acon tillämpar normalt provanställning.
Tillträde: Enligt överenskommelse.
Arbetsplats: Lycksele, Umeå eller Stockholm

Kontaktperson

Anders Kyrk
Sales & Development Manager - Avdelningschef
0950-277 18

 

Sök jobbet senast 13 januari 2019

Skicka din ansökan till  jobb@acon.se, ange referens "Service Manager" i ämnesraden.

Information om tjänsten hittas även på Arbetsförmedlingen på följande orter LyckseleUmeå och Stockholm

Nästa artikel Nu söker vi en Systemtekniker - Ansök innan 21 dec

Kunskapsbank

bakgrund ap
OUTSOURCING

Att tänka på inför

Att ett annat företag ska vara er IT-avdelning kan kännas både tryggt och skrämmande.

bakgrund ap
Säkerhet

Internet of Things

Senaste åren har det dykt upp fler och fler Internet-kopplade teknikprylar. Men hur säkra är dessa egentligen och hur kan du åtgärda det?

bakgrund ap
Outsourcing

Nyttan med ITIL processtyrning

Vad är ITIL och varför är det viktigt att jobba med processtyrning inom IT? Här får du en snabbkurs inom ITIL och den nytta det för med sig i det vardagliga arbetet – både för dig som kund och för oss som leverantör.

bakgrund ap
Molntjänster

Cloud Computing

Cloud computing, eller datamoln som det heter på svenska, är ett sätt att erbjuda servertjänster utan att kunden behöver investera i hårdvaran.

Certifierade och behöriga

Vi är certifierad partner till flera av de stora leverantörerna. En extra trygghet som garanterar bästa möjliga stöd för dig.

ms cisco dell

Registrera dig för vårt nyhetsbrev och få nya branschinsikter.

Acon.se använder sig av cookies

Vi använder oss av cookies för att förbättra upplevelsen på vår webbsida. En cookie är en datafil som lagras av webbsidor i syfte att göra användningen av en webbsida snabbare. En cookie är inte skadlig för din dator.

Ok