Är du vår nästa systemtekniker med kundansvar?

acon-logo

Nu fortsätter vi stärka vårt team med tekniskt kundansvariga. Är du den rätte för jobbet? Ansök innan 5 oktober.

Information om tjänsten

Vi på Acon arbetar för att ha kul och utvecklas, men vi är också riktigt duktiga på det vi gör! Vi söker dig som gillar att vara i kontakt med kunden, att sätta sig in i kundens situation och lösa deras behov. Din resa hos oss börjar med vår inskolning, där får du lära känna Acon och dina kollegor. Acon är idag 45st anställda och huvudkontoret ligger i Lycksele. Kontor finns även i Umeå och Stockholm. Acon ser positivt på kvinnliga sökanden och det finns ett uttalat mål att öka jämställdheten på företaget.

Vi söker dig som har:

  • Erfarenhet av drift och underhåll i Windowsmiljöer (Windows server 2012/2016).
  • Erfarenhet av drift och underhåll av Windows klienter (Windows 7,8 och 10)

Vi ser gärna att du har även har erfarenheter inom dessa områden:

  • Microsoft Exchange.
  • Microsoft SQL.
  • Office 365.
  • Hyper-V.
  • Powershell.
  • Linux.
  • Switchade och routade nätverk.
  • Brandväggar.
  • Backupprogramvara t.ex. Veeam.

Vi söker dig som är tydlig, stabil, noggrann och gillar att ta eget ansvar. Vi vill att du drivs av att se förbättringar i ditt vardagsarbete. Du är bra på att samarbeta, är flexibel, stresstålig och har förmågan att se helhetsperspektiv. Stor vikt läggs vid den personliga lämpligheten.

Du delar Acons kärnvärden: Ärlighet, Engagemang, Kvalitet och Ansvar.

Som systemtekniker på Acon arbetar du dedikerat mot en eller flera av våra kunder i ett team. I rollen som systemtekniker arbetar man med drift, underhåll och utveckling av kundens IT-miljö. Du kommer arbeta med nätverk och datacenter som baseras på hårdvara från Dell och Cisco. Mjukvarumässigt är det miljöer med Windows Server, SQL, Exchange, Office 365, Active Directory, Veeam m.m.

Acon levererar rätt IT med maximalt värde till sina kunder. Självklart arbetar du effektivt med fokus på det viktigaste - Att kundens situation löser sig.

Du arbetar dagligen i Acons ramverk för ärendehantering.

Vanliga uppgifter du gör i vardagen:

  • Drift och utveckling av kundens IT-miljö.
  • Rådgivning internt och externt.
  • Lösa eskalerade incidenter.
  • Lösa komplexa problem i kundernas miljöer.
  • Installation av ny mjuk och hårdvara.

Acon har kunder som är etablerade i andra länder, så samtal på engelska är en del av vardagen.

I tjänsten förekommer resor, 1–2 kundmöten per månad beroende på kund.

Dina arbetstider innefattar dagtid med förtroendetid, det är teamet tillsammans som sätter veckoplanen och där har du möjlighet att anpassa tiderna. 

Nästa artikel Nu söker vi Supporttekniker - Ansök innan 20 september

Kunskapsbank

bakgrund ap
OUTSOURCING

Transformera intern IT

Vad kan vara utmaningar i den interna IT:n och hur kan ni övervinna dem för att transformera er interna IT till en beställarorganisation som är proaktiva för framtidens behov.

bakgrund ap
OUTSOURCING

Att tänka på inför

Att ett annat företag ska vara er IT-avdelning kan kännas både tryggt och skrämmande.

bakgrund ap
Säkerhet

Internet of Things

Senaste åren har det dykt upp fler och fler Internet-kopplade teknikprylar. Men hur säkra är dessa egentligen och hur kan du åtgärda det?

bakgrund ap
Outsourcing

Nyttan med ITIL processtyrning

Vad är ITIL och varför är det viktigt att jobba med processtyrning inom IT? Här får du en snabbkurs inom ITIL och den nytta det för med sig i det vardagliga arbetet – både för dig som kund och för oss som leverantör.

Certifierade och behöriga

Vi är certifierad partner till flera av de stora leverantörerna. En extra trygghet som garanterar bästa möjliga stöd för dig.

ms cisco dell

Registrera dig för vårt nyhetsbrev och få nya branschinsikter.

Acon.se använder sig av cookies

Vi använder oss av cookies för att förbättra upplevelsen på vår webbsida. En cookie är en datafil som lagras av webbsidor i syfte att göra användningen av en webbsida snabbare. En cookie är inte skadlig för din dator.

Ok