Key Account Manager sökes!

acon-logo

Vårt team med kundansvariga behöver förstärkas - Ansök innan 12 januari.

Om dig

Vi söker dig som har hög servicenivå med ett tekniskt och affärsmässigt intresse. Du har en förmåga att skapa goda och långsiktiga relationer, där du ser helheten och utvärderar vad som skapar värde för kunden.

Det är ett krav att du har erfarenhet av att jobbat mot större kunder och haft liknande ansvar sedan tidigare, som att leda och motivera investeringar eller nya tekniker inför beslutsfattare.

Det är bra om du har erfarenhet ifrån butiksbranschen eller IT Bolag där många av Acons kunder är verksamma. Även kunskaper inom ITIL, ISO 20000 eller ISO 27000 är ett plus.

Det är en bonus om du har ett eget etablerat nätverk från IT-marknaden mot butikskedjor eller medelstora företag som behöver en outsourcad IT-avdelning.

Vi ser att du drivs av hög kundnöjdhet och leveransprecision.

Vi söker dig som är tydlig, stabil, noggrann och tar stort eget ansvar.

Vi vill att du drivs av att se förbättringar i ditt vardagsarbete och mot kund.

Du är bra på att samarbeta, är flexibel, stresstålig och har förmågan att se helhetsperspektiv.

Stor vikt läggs vid den personliga lämpligheten.

Du delar Acons kärnvärden: Ärlighet, Engagemang, Kvalitet och Ansvar.

MERITERANDE

  • IT Strategi
  • Försäljningsvana
  • Kundansvar
  • ITIL Foundation
  • IT-konsultuppdrag
  • Datakommunikation

 

Dina arbetsuppgifter

Som Key Account Manager är det din uppgift att ta hand om Acons befintliga eller nya kunder, vilket kan vara företag i miljardklassen.

Du har stenkoll på kundens läge idag och var de är på väg.

Du ingår i ett team med andra Account Managers där ni hjälper varandra att utveckla kunderna och vår leverans.

Du tillsammans med tekniskt ansvarig för kunden bildar kundteamet och tillsammans sköter ni den primära kontakten med kunden där ni hjälper till att utveckla deras IT på både taktisk och strategisk nivå.

Din roll innefattar även ett ekonomiskt ansvar där du säkerställer att kunden är lönsam och håller kunden informerad om Acons eller 3:e parts lösningar och tjänster som skapar högt värde.

Ditt ansvar är även att sköta åter-, mer- och nyförsäljning på kunden genom nya funktioner, tjänster och produkter. SLA uppfyllnad eller tvist hamnar också under ditt ansvar.

Acon levererar rätt IT med maximalt värde till sina kunder och vi jobbar som partners tillsammans med våra kunder.

Du arbetar dagligen i Acons ramverk för ärendehantering.

Vanliga uppgifter du gör i vardagen:
  • Regelbundna avstämningar med kund, via telefon, videokonferens eller fysiska möten
  • Rådgivning av kunden så att de genom IT får en positiv affärs och teknisk utveckling med befintliga, nya tjänster och produkter.
  • Överblick och koll på att kundens ärenden hanteras enligt förvänta internt och mot 3:e part. Uppfyllande av SLA.
  • Analysera och ge förslag på tekniska förbättringar hos kund.
  • Förnya och sälja in nya avtal, tjänster och produkter.
  • Sammanställa och rapportera ärenden för kund och analysera förbättringsmöjligheter.
  • Regelbunden kontakt med kund vad gäller stöd, reklamation och utveckling.
  • Påvisa inom vilka områden Acon tillför och tillfört värde för kunden.

 

Anställningsvillkor

Anställningsform: Acon tillämpar normalt provanställning.

Individuell lönesättning tillämpas.

Tillträde: Enligt överenskommelse.

Plats: Umeå

 

Mejla din ansökan till jobb@acon.se

Ansök senast 12 januari, ange referens Key Account Manager i din ansökan

Läs mer om tjänsten på Arbetsförmedlingen

Nästa artikel Acon certifierade enligt ISO/IEC 27001

Kunskapsbank

bakgrund ap
OUTSOURCING

Transformera intern IT

Vad kan vara utmaningar i den interna IT:n och hur kan ni övervinna dem för att transformera er interna IT till en beställarorganisation som är proaktiva för framtidens behov.

bakgrund ap
OUTSOURCING

Att tänka på inför

Att ett annat företag ska vara er IT-avdelning kan kännas både tryggt och skrämmande.

bakgrund ap
Säkerhet

Internet of Things

Senaste åren har det dykt upp fler och fler Internet-kopplade teknikprylar. Men hur säkra är dessa egentligen och hur kan du åtgärda det?

bakgrund ap
Outsourcing

Nyttan med ITIL processtyrning

Vad är ITIL och varför är det viktigt att jobba med processtyrning inom IT? Här får du en snabbkurs inom ITIL och den nytta det för med sig i det vardagliga arbetet – både för dig som kund och för oss som leverantör.

Certifierade och behöriga

Vi är certifierad partner till flera av de stora leverantörerna. En extra trygghet som garanterar bästa möjliga stöd för dig.

ms cisco dell

Registrera dig för vårt nyhetsbrev och få nya branschinsikter.

Acon.se använder sig av cookies

Vi använder oss av cookies för att förbättra upplevelsen på vår webbsida. En cookie är en datafil som lagras av webbsidor i syfte att göra användningen av en webbsida snabbare. En cookie är inte skadlig för din dator.

Ok