Möt vår Aconaut på servicedesk - Pernilla Sundberg som kombinerar jobb med studier

Acons Servicedesk är ett kundnära team som löser ut kundens ärenden snabbt och smidigt. Pernilla Sundberg är Lyckselebon som började på Acons servicedesk som sommarvikarie för några år sedan. Nu kombinerar hon sina studier, ett kandidatprogram inom systemvetenskap med extrajobb på Acon.

 

- Som servicedesktekniker på Acon är jag första kontakten med kund, oavsett om det har uppstått en incident eller om det gäller en förfrågan, det handlar om att snabbt och enkelt lösa kundens problem och att hela tiden ha nära kontakt med kunden – vilket är något jag trivs väldigt bra med, säger Pernilla Sundberg. Hon fortsätter:

 

- Att jag dessutom får möjligheten att arbeta inom teknik och IT som jag tycker är intressant är uppskattat. Jag gillar även flexibiliteten i arbetet som går bra att kombinera med studierna samtidigt som jag kan vara en bra resurs för teamet. Som pricken över i:et får jag bra erfarenheter och kunskaper som jag använder som ett stöd i min utbildning, fortsätter Pernilla Sundberg.

 

Acons servicedesk tar emot närmare 1200 ärenden varje vecka och har en bred erfarenhet inom både retail och industri, där kundteam inom varje respektive segment skapas för att på bästa möjliga sätt möta kundens behov och utveckla specialistkompetens inom kundernas olika miljöer.

 

Just nu söker Acon fler personer till sin servicedesk som är intresserad av extrajobb. Besök vår karriärsida för att läsa mer. 

Nästa artikel Så fortsätter Acon sin satsning genom omorganisation och tydliga affärsområden

Kunskapsbank

bakgrund ap
OUTSOURCING

Transformera intern IT

Vad kan vara utmaningar i den interna IT:n och hur kan ni övervinna dem för att transformera er interna IT till en beställarorganisation som är proaktiva för framtidens behov.

bakgrund ap
OUTSOURCING

Att tänka på inför

Att ett annat företag ska vara er IT-avdelning kan kännas både tryggt och skrämmande.

bakgrund ap
Säkerhet

Internet of Things

Senaste åren har det dykt upp fler och fler Internet-kopplade teknikprylar. Men hur säkra är dessa egentligen och hur kan du åtgärda det?

bakgrund ap
Outsourcing

Nyttan med ITIL processtyrning

Vad är ITIL och varför är det viktigt att jobba med processtyrning inom IT? Här får du en snabbkurs inom ITIL och den nytta det för med sig i det vardagliga arbetet – både för dig som kund och för oss som leverantör.

Certifierade och behöriga

Vi är certifierad partner till flera av de stora leverantörerna. En extra trygghet som garanterar bästa möjliga stöd för dig.

ms cisco dell

Registrera dig för vårt nyhetsbrev och få nya branschinsikter.

Acon.se använder sig av cookies

Vi använder oss av cookies för att förbättra upplevelsen på vår webbsida. En cookie är en datafil som lagras av webbsidor i syfte att göra användningen av en webbsida snabbare. En cookie är inte skadlig för din dator.

Ok