Vill du arbeta som assistent på ett kul och utvecklande företag som har kunden i fokus? Är du intresserad av att arbeta administrativt på ett företag som har vind i seglen och sol i ögonen? Då är Acon något för dig! Acon har en tydlig plan framåt och du kan bli en del av den resan.
Om dig
Vi söker dig som är tydlig, stabil och noggrann med stort ordningssinne. Vi vill att du drivs av att se förbättringar i ditt vardagsarbete. Du är bra på att samarbeta, är flexibel och stresstålig. Stor vikt läggs vid den personliga lämpligheten.
Du delar Acons kärnvärden: Ärlighet, Engagemang, Kvalitet och Ansvar.
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav, liksom B-körkort.
Meriterande för jobbet erfarenhet som administratör men det är inget krav.
Om tjänsten
Som assistent jobbar du i team med din närmaste kollega och nära Acons ledare. Du förväntas utgöra en intern stödresurs för hela vår verksamhet. Vår coordinator kommer guida dig i det dagliga arbetet. Du kommer få uppdrag från hela organisationen och fokus är att leverera service internt men också externt till våra kunder inom ditt område.
En viktig del är att du förstår den Acon-kultur vi vill att alla anställda på Acon levererar till våra kunder. Acon arbetar processtyrt för att ge en hög och jämn kvalitet på vår leverans till kunden.
Arbetsuppgifter
Som assistent kommer du att stödja organisationen med allt från beställningar till administrativ service. Du jobbar ca 50 % i återkommande ärenden och 50 % med dagliga interna eller kunduppdrag som kommer in. Vi har en hög servicenivå och det är viktigt att kunna ge återkoppling och lösning snabbt. För att nå god lönsamhet krävs att du använder våra system för att kontinuerligt minska tiden för administration så att den tid som utförs ger värde. Det är Acons signum att måna om kunderna och föreslå bra lösningar på kundernas beställningar eller frågor.
Konkret innebär dina arbetsuppgifter:
- Beställa produkter
- Hantera godsmottagning och utföra inleveranser
- Hantera utleveranser
- Inventera lagersaldot
- Granska leverantörsfakturor
- Administrativa uppgifter
- Bistå ledare på Acon med uppdrag
- Vara redundans till och hantera uppdrag från Administrativ samordnare
- I övrigt vara behjälplig med de arbetsuppgifter som är lämpliga att utföra
Lön & Anställningsvillkor
Lön: Individuell lönesättning och förmåner tas vid rekryteringssamtal
Anställningsform: 75 % till att börja med, kontorsarbetstid (normalt mellan 8-17 med flextid)
Acon tillämpar normalt provanställning.
Tillträde: Enligt överenskommelse.
Sök jobbet senast 25 april 2018 via mejl till jobb@acon.se
Ange referens Assistent på din ansökan