Redo för en ny utmaning? Nu söker vi en Service Manager

acon-logo

Vi fortsätter växa. Nu söker vi en Service Manager (IT Kundansvarig) till vårt kontor i Stockholm. Ansök innan 21 januari 2018.

Har du bred IT kunskap och är en serviceinriktad person som har tummen placerad på rätt ställe?

Då har du tur, för nu söker vi en ny Service Manager till vårt Stockholmskontor.

Acon söker dig som vill utveckla IT-miljön hos företag i miljardklassen. Har du ett affärssinne och en bred förståelse för IT-infrastruktur har du möjlighet att komma in på ett företag som har vind i seglen. Låter det intressant? Läs då vidare, det finns massor av bra saker att berätta.

Vi på Acon jobbar för att ha kul och utvecklas, men vi är också riktigt duktiga på det vi gör. På Acon arbetar människor som är roliga, kompetenta och engagerade. Vi har höga ambitioner att nå den absoluta toppen av IT-leverantörer! Vi jobbar ständigt för att hitta medarbetarens drivkrafter och har en tydlig strategi för att utveckla medarbetarna både inom tekniken men även som människor.

Vi lever för Mästerskap, Mening och Självstyre! Acon ger dig mandat att påverka vad och hur det utförs men vi vill att har förankrat det i alla led! Detta sammantaget med att vi har roligt och känner kamratskap ger oss mening i våra uppdrag.

Vi ser gärna att kvinnor söker tjänsten då vi jobbar för att bli en mer jämställd arbetsplats.

 

Arbetsuppgifter

Som Service Manager är det din uppgift att ta hand om Acons befintliga eller nya kunder, vilket kan vara företag i miljardklassen. Rollen liknar en Key Account roll, där du har stenkoll på kundens läge idag och var de är på väg. Du ingår i ett team med andra Service Managers.

Du och Tekniskt ansvarig för kunden är kundteamet och tillsammans sköter ni den primära kontakten med kunden. Du bevakar att den överenskomna servicenivån ligger rätt och att kunden får rätt IT till maximalt värde – Vi kallar det vardagskoll.

Din kontakt med kunden sker med utsedda kontaktperson och du hjälper kunden att utveckla deras IT på en strategisk nivå. Din roll innefattar även ett ekonomiskt ansvar där du säkerställer att samarbetet med kunden är lönsamt och att kunden får kännedom och erbjuds Acons lösningar och tjänster. Du förväntas ligga i framkant och ge råd och hitta tekniska lösningar mot kunden. Ditt ansvar är även att sköta åter, mer och nyförsäljning på kunden genom nya funktioner, tjänster och produkter. Hantering av SLA uppfyllnad eller tvist hamnar också under ditt ansvar.

Som en del i Team Acon ska Du vara beredd att på uppdrag av vår servicedesk kunna åka ut till våra kunder och bistå med felavhjälpning och enklare installation på plats. Servicedesk kommer att vara ditt stöd vid behov.

Konkret kan dina arbetsuppgifter innebära:

• Regelbundna avstämningar med kund.

• Rådgivning av kunden så att de genom IT får en positiv affärs och teknisk utveckling.

• Vardagskoll – Överblick och koll på att kundens ärenden hanteras enligt överenskommelse internt och mot 3:e part.

• Analysera och ge förslag på tekniska förbättringar hos kund • Förnya och sälja in nya avtal, tjänster och produkter.

• Påvisa inom vilka områden Acon tillför och tillfört värde för kunden.

• Utföra enklare installationer av olika typer av hård och mjukvara hos Acon:s kunder med stöd av Service Desk.

Acon satsar på sina medarbetare och du kommer få internutbildningar och en tydlig Onboarding där du lär känna dina medarbetare och vad de kan hjälpa dig med.

Läs mer detaljer om tjänsten här

Ansök innan 21 januari 2018. Skicka din ansökan till jobb@acon.se

Nästa artikel Vill du bli vår nästa Delivery Manager? Ansök innan 5 jan

Kunskapsbank

bakgrund ap
Outsourcing

Nyttan med ITIL processtyrning

Vad är ITIL och varför är det viktigt att jobba med processtyrning inom IT? Här får du en snabbkurs inom ITIL och den nytta det för med sig i det vardagliga arbetet – både för dig som kund och för oss som leverantör.

bakgrund ap
Molntjänster

Cloud Computing

Cloud computing, eller datamoln som det heter på svenska, är ett sätt att erbjuda servertjänster utan att kunden behöver investera i hårdvaran.

bakgrund ap
Outsourcing

Förtroende vid outsourcing

Att ett annat företag ska ta hand om er teknik, ert virtuella kapital och er dagliga drift kräver ett förtroende som tar lång tid att bygga upp – snabbt att riva ned. Vad bör tas i beaktning vid ett beslut om outsourcing?

bakgrund ap
Virtualisering

Hyper-konvergerat

Är traditionella SAN på väg bort till fördel för mindre komplexitet, flexibilitet och högre säkerhet som hyperkonvergerad infrastruktur medför? I detta Acon Paper tittar vi närmare på Hyperkonvergerad hårdvara tillsammans med Microsoft Storage Spaces Direct.

Certifierade och behöriga

Vi är certifierad partner till flera av de stora leverantörerna. En extra trygghet som garanterar bästa möjliga stöd för dig.

ms cisco dell

Registrera dig för vårt nyhetsbrev och få nya branschinsikter.

Acon.se använder sig av cookies

Vi använder oss av cookies för att förbättra upplevelsen på vår webbsida. En cookie är en datafil som lagras av webbsidor i syfte att göra användningen av en webbsida snabbare. En cookie är inte skadlig för din dator.

Ok