Vill du jobba som Dispatcher - Ärendekoordinator?

acon-logo

Gillar du att jobba med att styra operativt arbete och har intresse och fallenhet för administrativt arbete? Vi har idag en Dispatcher och stärker nu upp med en till!

Är du van vid att ha övergripande koll på de ärenden kunden behöver hjälp med och att snabbt se vilka ärenden som ska tas först och vilka som bäst löser dem snabbast? Har du tidigare arbetat inom IT och vill till en mer ledande roll?

Som Dispatcher hos oss får du fullt ansvar för att vi hela tiden väljer rätt ärenden, arbetar effektivt och kapar ledtid. Du ser till att kunden får bästa möjliga service genom att ansvara för den dagliga driften av våra ärendeköer. Till Acon kan användarna vända sig med alla IT-relaterade frågor, incidenter och beställningar. Vi har automatiserade processer som fångar upp och skapar ärenden när tröskelvärden triggas. Vi har teknikteam som tar de mer komplexa problemen. Du blir en nyckelperson i att välja vad som ska prioriteras och vem som ska ha uppdragen. Låter det som något för dig? Varmt välkommen med en ansökan!

Vi på Acon levererar rätt IT med maximalt värde till våra kunder.

Om dig

Du kan arbeta självständigt och systematiskt. Du kan arbeta tillsammans med kollegor och i team. Du är serviceminded och kommunikativ i din kontakt med kunder. Du kan vid behov resa till kund för att jobba med verksamhetsutveckling tillsammans med kund och kundteamet. I arbetet behöver du kunna kommunicera tydligt och professionellt i tal och skrift på både svenska och engelska.

Vi söker dig som är tydlig, stabil, noggrann och gillar att ta eget ansvar. Vi vill att du drivs av att se förbättringar i ditt och teamets vardagsarbete. Du är bra på att samarbeta, är flexibel, och har förmågan att se helhetsperspektiv. Stor vikt läggs vid den personliga lämpligheten. Du delar Acons kärnvärden: Ärlighet, Engagemang, Kvalitet och Ansvar

Din profil

Utbildning: Gymnasial utbildning (Krav)

Språk: Svenska & Engelska

Körkort: B

Arbetslivserfarenhet: Ingen arbetslivserfarenhet krävs men det är meriterande. Du måste gilla att arbeta med teknik.

Dina arbetsuppgifter

Din uppgift är att säkerhetsställa att Acon har en effektiv hantering av ärendeflödet. Det innebär att du fördelar ärenden vidare för kundens räkning samt gör en bedömning av varje enskilt ärende och delegerar ut det till rätt resurs. Det finns rutiner och tydliga riktlinjer som stöd. Du samverkar med kunder, bistår i att få snabb lösning och letar effektiviseringar genom bl.a. analys av trender. Du stänger ärenden och säkrar att vi tar rätt betalt mot kund och att det är rätt information mot fakturering. Du jobbar i vårt Team Service Desk tillsammans med en kollega och leder normalt specialister och tekniker i teamet men även vårt teknikteam. Du jobbar nära vår chef för Service Desk och ansvarar tillsammans med teamet för verksamhetsutvecklingen och den kompetens som teamet behöver för att ge rätt service.

Vanliga uppgifter du gör i vardagen:

  • Initial bedömning och fördelning av ärenden till rätt board och resurs
  • Säkerställa att ärenden hanteras kopplat till prioritet.
  • Säkerställa att kundspecifika SLA-nivåer hålls.
  • Vid behov och möjlighet arbeta med information, incidenter, service requests och bedömning av eventlarm.
  • Verifierar löpande att registrering, kategorisering och prioritering av ärenden sker korrekt samt att ev. eskalering utförs enligt gällande styrningar.
  • Stänger ärenden med stöd av våra rutiner där fokus ligger på att se trender, att rätt information finns, att se kompetensluckor och att det blir rätt fakturaunderlag.

Acon har kunder som är etablerade i andra länder, så samtal på engelska är en del av vardagen. Dina arbetstider innefattar mestadels dagtid men kväll kan förekomma.

Lön

Fast månads- vecko- eller timlön

Kontaktperson

Thomas Michelsson
Head of Service Desk
thomas.michelsson@acon.se
0950-277 01

 

Ansök via mejl till jobb@acon.se, ange referens "Dispatcher" i din ansökan

Läs mer om tjänsten på Arbetsförmedlingen

Nästa artikel Är du vår nästa systemtekniker med kundansvar?

Kunskapsbank

bakgrund ap
OUTSOURCING

Transformera intern IT

Vad kan vara utmaningar i den interna IT:n och hur kan ni övervinna dem för att transformera er interna IT till en beställarorganisation som är proaktiva för framtidens behov.

bakgrund ap
OUTSOURCING

Att tänka på inför

Att ett annat företag ska vara er IT-avdelning kan kännas både tryggt och skrämmande.

bakgrund ap
Säkerhet

Internet of Things

Senaste åren har det dykt upp fler och fler Internet-kopplade teknikprylar. Men hur säkra är dessa egentligen och hur kan du åtgärda det?

bakgrund ap
Outsourcing

Nyttan med ITIL processtyrning

Vad är ITIL och varför är det viktigt att jobba med processtyrning inom IT? Här får du en snabbkurs inom ITIL och den nytta det för med sig i det vardagliga arbetet – både för dig som kund och för oss som leverantör.

Certifierade och behöriga

Vi är certifierad partner till flera av de stora leverantörerna. En extra trygghet som garanterar bästa möjliga stöd för dig.

ms cisco dell

Registrera dig för vårt nyhetsbrev och få nya branschinsikter.

Acon.se använder sig av cookies

Vi använder oss av cookies för att förbättra upplevelsen på vår webbsida. En cookie är en datafil som lagras av webbsidor i syfte att göra användningen av en webbsida snabbare. En cookie är inte skadlig för din dator.

Ok